Daan

vrijdag 14 februari 2014

Valentijnsdag

Vandaag is het Valentijnsdag. Iedereen zit in spanning of er een kaartje wordt bezorgd. Het liefste natuurlijk anoniem, want dat maakt het spannend. En daar zit precies de clou van het hele valentijnsgebeuren. In volledige anonimiteit kun je degene die je meer dan leuk vindt, laten weten dat je hem of haar leuk vindt. Niks is leuker om zelf ook post te ontvangen. Een kadootje is nog specialer, maar een kaartje zonder afzender is toch wel heel erg bijzonder. Wel zelf geschreven natuurlijk en niet zo'n kant-en klaar ontworpen kaart waarbij je via de computer al je gegevens in kunt vullen en degene voor wie het kaartje is bestemd er nooit achter kan komen wie de afzender is. Je gaat namelijk niet aan Jan en alleman vragen of zij degene zijn geweest die jou een kaartje hebben gestuurd.

Ook ik heb kaartjes gestuurd. Zelf geschreven, maar ik had natuurlijk wel geprobeerd om mijn handschrift wat te veranderen. Ook heb ik kaartjes gehad, zelfs een kaartje waarvan ik er nooit achter ben gekomen wie de afzender was. Jammer natuurlijk, want misschien was het wel iemand die ik ook heel erg leuk vond. Hij heeft zich nooit bekend gemaakt, maar ja misschien was ik toen wel verliefd op iemand anders. Ik zal er nooit meer achter komen, maar wat was het leuk om uit te vissen wie toch de afzender was. Alle vriendinnen werden gebeld, maar niemand wist me meer te vertellen. Er werd alleen maar heel veel gegiebeld.

Nu zijn we heel wat jaartjes verder en ik heb de liefde van mijn leven gevonden. Ik ben nog steeds ontzettend blij dat hij mijn allerliefste man is en ik zou weer voor hem gaan als ik opnieuw zou moeten kiezen. Ik ben gelukkig, houd van hem met heel mijn hart en een leven zonder hem is onvoorstelbaar. Samen zijn we een team, we vullen elkaar aan, we remmen elkaar af waar nodig. We hebben vier prachtige kinderen en ondanks de nodige zorgen, weten we dat we die ook wel weer zullen overwinnen. Hij is mijn alles, mijn steun en toeverlaat, mijn allerliefste. Ook al kan ik hem ook weleens achter het behang plakken. Dat zal hij ongetwijfeld met mij ook weleens kunnen.

Vandaag is het Valentijnsdag. We worden overspoeld met berichtjes en foto's op facebook, reclamefolders puilen uit van de chocolade, parfums, knuffels en weet ik veel wat nog meer. Natuurlijk is het leuk om je allerliefste te laten weten dat je nog steeds van hem houdt. Maar houdt je niet iedere dag van hem of haar? Houdt je niet iedere dag een beetje meer van de liefde van je leven? Ik heb geen Valentijnsdag nodig om hem te laten weten dat hij nog steeds de ware voor me is. Dat ik nog steeds heel veel van hem houdt. Dat vertel ik hem iedere dag. Meerdere keren zelfs. Voor ons is het morgen weer Valentijnsdag en overmorgen en overovermorgen en.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten