Daan

donderdag 31 maart 2011

Moeten is dwang

Eigenlijk zou ik nog moeten strijken en moeten stofzuigen en de vloer kan ook wel een dweilbeurtje gebruiken. Om nog maar niet te spreken over mijn badkamer die al weken roept om een grondige poetsbeurt. Ik moet nog snoepzakken maken voor Gijs zijn kinderfeestje, de fotopuzzeltocht in elkaar zetten. De schuur moet opgeruimd worden en er moet vooral veel zooi weg.  Alle kleren die Juul gesorteerd heeft om [b]niet[/b] aan te doen en dus zelf terug in haar kast heeft gepropt, moeten weer netjes opgevouwen en opgehangen in haar kast. Daarna kan ik de kast van Pleun ook nog doen, want grote zuslief vond het nodig om ook daar haar kledingkeuze verder uit te werken, maar dan voor Pleun. Het eten moet gekookt worden, de boodschappen gedaan en niet te vergeten daarna moet ik ze ook weer opruimen. Mijn ramen zien er niet uit en ik kan amper meer naar buiten kijken, gelukkig schijnt vandaag de zon niet, dus valt dat niet zo op. Maar eigenlijk moeten die dus ook hoognodig gezeemd worden.  Bedden verschonen, opdekken en boven alles luchten. De auto ontdoen van alle koekkruimels, snoeppapiertjes en kijken of ik de oorzaak van die stinklucht kan vinden. Zal waarschijnlijk wel een half opgegeten appel of eierkoek zijn, die nog net niet uit zichzelf wegloopt. Weggemoffeld in een vakje van een portier of onder de zitting van een stoelverhoger.

Maar dit alles wat zou moeten doe ik niet. Ik heb namelijk laatst ergens gelezen dat je eigenlijk 'ik wil' in plaats van 'ik moet' voor iets moet plaatsen. Dus ik zou graag willen dat mijn huis gestofzuigd wordt en gedweild. De stapel was weggestreken, de kledingkasten van Juul en Pleun weer netjes in orde gemaakt, boodschappen gedaan en opgeruimd natuurlijk. De schuur weer begaanbaar en overzichtelijk. Eten gekookt voor vanavond. En mijn auto weer zo blinkend schoon, alsof het een nieuwe auto is....Heel vervelend, maar ik kan echt nergens 'ik wil' voor zetten.
Is er misschien iemand die dat wel kan of zich daar toe geroepen voelt? Ik ben natuurlijk ook de beroerdste niet. Ik zal dan de fotopuzzeltocht voor Gijs uitwerken en de snoepzakken maak ik ook wel. Dus bij deze:
WIE BIED ZICH AAN?



Niet met zijn allen tegelijk en ook niet voordringen natuurlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten