Daan

zondag 13 november 2011

Wat zou jij doen met onze poen?

Binnenkort komt er een nieuw programma op de televsie. Genaamd 'wat zou jij doen met onze poen?' Nou, daar hoef ik niet lang over na te denken. Sterker nog, ik heb geschreven, maar natuurlijk zijn wij niet interessant genoeg voor de televisie. Zoals wij, zo zijn er natuurlijk zovele. Nee, ze zoeken de echte speciale gevallen, de ontroerende verhalen. De meeste zielige of rare verhalen. Zo eentje waar de volgende dag of misschien zelfs wel de volgende week nog wordt over nagepraat. Gewoon superkijkcijferhits. Helaas, zijn wij niet super en dus ook geen kijkcijferhit.

 Dat we graag een opbouw op onze aanbouw willen om zo voor Daan een snoezelruimte te creeëren, waar hij heerlijk kan spelen en kan chillen en als hij later groot en zelfstandig behoort te zijn, de leeftijd van op kamers gaan heeft bereikt, dan kan hij mooi binnenshuis 'op kamers'. Of dat we de Efteling voor een hele dag wilden afhuren, zodat we met Daan en al zijn vriendjes, vriendinnetjes, klasgenootjes en alle andere bijzondere kinderen een ontspannen dagje konden beleven, zonder dat we in lange wachtrijen moesten wachten met een kind dat zich iedere meter luidkrijsend op de grond laat vallen en mensen die zich een nekhernia draaiden om te kunnen gluren naar dat grote kind met die tuut in zijn mond, dat vast in-en-in verwend was. Want waarom zou je anders je kind nog met een tuut en een beertje in een buggy rondrijden?

Jammer genoeg waren dit niet de tranentrekkers die ze zochten, daar bij de televisie. Waarschijnlijk hebben ze nog niet eens met hun ogen hoeven te knipperen. Wat is er in hemelsnaam interessant aan Daan? Aan ons? Hoezo bijzonder? Iedereen is toch bijzonder? Oh, bedoel je dat bijzonder op een andere manier? Zeg dan gewoon dat je kind gehandicapt is, dat snappen we. Maar bijzonder, nee daar zijn we niet naar op zoek. Niet op deze manier. Ik ben erg benieuwd naar de bijzondere verhalen die wel op de televisie komen. Ik houd mijn tissues vast bij de hand, want dat zullen vast enorme tranentrekkers worden....

1 opmerking:

  1. Bijzonder verhaal weer.
    Ik heb 'm daarom ook even op mijn Twitter & Facebook gedeeld. Vindt je dat erg?

    BeantwoordenVerwijderen