Daan

donderdag 17 november 2011

Deel 2, wat zou jij doen met die poen?

Een weekje geleden ofzo, schreef ik een blog over het nieuwe programma 'wat zou jij doen met die poen?'. Wij hebben er keurig op tijd, twee mailtjes naar toe gestuurd, maar nooit meer iets van gehoord. Nog geen ontvangstbevestiging. Toevallig zapte ik gisterenavond naar SBS6 en daar was net het nieuwe programma aan de gang. Ik heb nog net de twee laatste verhalen gezien, maar ze waren allesbehalve zielig en tranentrekkend. Er rees eerder een groot gevoel van irritatie binnen in mij. Niet zo zeer naar die mensen met die wensen, maar eerder naar de programmamakers. Hoe kunnen ze zoiets in vredesnaam verzinnen? Vast een of andere miljonair geweest zonder bijzonder kind. Geld zat, geen zorgen over bijvoorbeeld PGB, werk of iets anders waar ieder ander normaal mens weleens tegenaan loopt.

Ik vond het vreselijk om naar te kijken. Voor 10.000 euro krasloten kopen en daarna met zijn allen naar de musical Wicked. Die zo ook meteen even leuk gesponsord werd. Of met de hele buurt in een hot-tub. Of hoe je zoiets ook schrijft. Toevallig stond die hot-tub volgens mij niet midden op straat, maar gewoon in een grote, fraai aangelegde tuin....Ik kan er nog steeds niet bij hoe ze zoiets op de televisie durven te vertonen. Niet omdat ons verhaal niet is uitgekozen hoor, maar ook voor bijvoorbeeld de mensen die wekelijks hun eten bij de voedselbank gaan halen, de mensen die hun ontslag hebben gekregen en te oud zijn om nog aan de bak te kunnen. De mensen die zich inzetten voor zwerfhonden, katten, konijnen. De mensen die getroffen zijn door een aardbeving, overstroming, hongersnood. Verspilling van geld, dat is wat ik het vind. Een ding is zeker.....SBS6 komt op woensdagavond niet op de televisie bij ons!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten