Daan

zondag 8 januari 2017

Stikkel

We zitten in de auto onderweg naar huis. En als we in de auto zitten, praat Daan graag. Daan praat eigenlijk altijd graag en veel. Maar in de auto komen vaak de verhalen. Over alles wat hij onderweg ziet en wat hij graag met de andere autopassagiers wil delen. Die hebben hetgeen vaak zelf ook gezien, maar moeten dit dan nog een keer, of twee, aan meneer bevestigen. Erg vermoeiend, maar vaak komen er ook leuke verhalen. Zo ook deze keer.

Daan zit naast me voorin. En terwijl ik me op het verkeer concentreer, vertelt hij uit het niks ineens dat hij geen kurlen meer heeft. Nee, hij heeft voortaan een stikkel. Ik heb zijn gesprek gevolgd en weet dus dat hij het over zijn haar heeft, maar Juul vangt alleen maar het woord stikkel op. Mama, wat is een stikkel, vraagt ze. Voor ik kan uitleggen dat Daan daar stekeltjeshaar mee bedoelt, wat hij overigens ook niet heeft, net zoals de krullen die ontbreken, is Daan me voor. Nou kijk, zegt hij en dan komt de uitleg.

 Je krijgt een haartje op je hoofd. Kijk zo, en hij plukt aan zijn haar. Juul zit achter hem in een donkere auto en kan dit dus niet zien. Maar zijn verhaal gaat verder. En dan doe je zo, even wrijven en hij wrijft door zijn haar alsof hij zijn haren aan het wassen is. Voor Juul is het echter nog steeds niet duidelijk. Dus op haar ‘ja en?’ gaat meneer verder met zijn uitleg. Je krijgt een haartje op je hoofd, even wrijven en dan……uuh, en dan…….het is stil. Daan denkt na over hoe hij het nu het beste verder uit kan leggen. Ondertussen zitten we nog steeds in de auto en rijden we langs een grote verlichte kerstboom. Ineens is het hem duidelijk. De uitleg over een stikkel gaat verder. Voor de derde keer begint hij met zijn uitleg. Je krijgt een haartje op je hoofd…je doet even wrijven en dan, en dan…..dan vraag je aan de kerstboom of je een stikkel mag. Ja, zegt hij, zo is het. Iedereen in de auto moet lachen, Daan lacht hard mee. Dus Juul weet je nu wat een stikkel is, vraag ik haar. Niet echt, antwoord ze lachend om Daan zijn vreemde verhaal. Nou, zegt Daan om het verhaal compleet te maken, dan doe je Joris en de Draak zeep in je haren en dan zijn je stikkels weg. Zo simpel is het, dat iedereen nu weet wat een stikkel is. Wij hebben er weer een nieuw woord bij geleerd.

1 opmerking:

  1. Ik ben zo blij dat ik de juiste beslissing heb genomen toen ik me tot Osasco-Temple wendde, die me hielp mijn ex terug te krijgen door hem een liefdesbetovering te geven. Een van de beste beslissingen die ik ooit heb genomen was om contact op te nemen met Osasco-Temple om me te helpen mijn geliefde terug te krijgen. Ik was een leven vol geluk nadat ik contact had opgenomen met Osasco-Temple, want niet alleen bracht hij me zijn geliefde niet, maar hij werd ook verliefd op zichzelf, meer uniek en uitstekend. Als je je relatie wat meer liefde en aandacht wilt geven, neem dan contact op met Osasco-Temple via e-mailadres [ osascotemple@gmail.com ] en wees blij, net als ik, dankzij Osasco-Temple voor je geweldige werk.

    BeantwoordenVerwijderen